Tarcza nośna hamulca tylnego w octavii 1,6LX (1998)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • baloo
    Drive
    • 2006
    • 57

    Tarcza nośna hamulca tylnego w octavii 1,6LX (1998)

    Zibi, Powerflexy raczej nie maja zbyt dobrego wplywu na komfort jazdy. Podobno poteguja efekt rozklekotania samochodu. Ale rzeczywiscie masz racje - to wszystko do kupy powinno dac efekt, tyle, ze to juz rozwiazanie wysokonakladowe, ktore nie ma sensu w moim przypadku.

    I tak zle i tak niedobrze... :lol:

    rafalus, B6 to dobre amorki. Po prostu mi nie pasuje, ale moja opinia prosze sie nie sugerowac. Kazdy ma swoje prefernecje - najlepiej samu wyprobowac.
    baloo
  • MARCUS
    Ambiente
    • 2005
    • 230

    #2
    Tarcza nośna hamulca tylnego w octavii 1,6LX (1998)

    Na tej tarczy są dwie obejmki - kryzy - paski - pierścienie czy jak to tam nazwać. Jedna opasuje bęben ham. Z zewnątrz, a droga wchodzi w rowek w bębnie. Otóż stało się tak że mechanik uszkodził ten wewnętrzny pierścień, poczym go usunął i twierdził że ma on jedynie znaczenie ekologiczne. Mam więc następujące pytania:
    1) jakie jest rzeczywiste znaczenie tego pierścienia - kryzy?
    2) czy konieczna jest wymiana tarczy nośnej ham.?
    3) czy brak tego ma jakiś wpływ na pracę i żywotność hamulców?
    Proszę o odpowiedzi - bo dręczy mnie ta sprawa bardzo.

    MARCUS
    [email protected]

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Prosze nie pisac na forum z wlaczonym CAPS LOCK :!:
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        #4
        1. gdyby nie były potrzebne nie dali by ich , pewnie uszczelniają cały bęben przed brudem, jak sie brud będzie tam dostawał żywotność tylnich hamulców będzie bardzo niska

        Troche nie rozumiem o jaki pierścień chodzi czy o taki ząbkowany do abs, bo jeśli jakiś fachowiec wyrzucił pierścień abs to życze powodzenia

        A tak wogóle jeśli mechanik by mi cokolwiek uszkodził to kupuje i zakłada przy mnie nowe, a jego głupie tłumaczenia ekologiczne może sobie wsadzić.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • luky8
          Rider
          S_OCP Member
          • 2004
          • 623

          #5
          też właśnie nie kojarzo o który pierścień chodzi, ale faktycznie mógł uszkodzić ten od abs, z tym że on jest wewnątrz bębna. jest to akurat bardzo delikatny element.
          Zapraszam na www.rebel-tuning.com

          Komentarz

          • Rufio
            Classic
            • 2010
            • 19

            #6
            Witam też to ostatnio robiłem bo wymieniałem szczęki i mam już to skorodowane to jest osłona przed brudem żeby nie przedostawał do środka bębna jedyne wyjście to wymienić (Osłonę Nośną Hamulca) ja tego nie wymieniałem ale przypuszczam że za niedługo też mnie to czeka Pozdrawiam!!! :wink:

            Komentarz

            • MARCUS
              Ambiente
              • 2005
              • 230

              #7
              Tak jest to taki pierścień który utrudnia wydostawanie się pyłu z wewnątrz bębna, jak również chroniący przed dostawaniem się brudu do środka. Jak wszystko tak i to ma swoje zalety i wady. Pierścień ten ma może znaczenie w przypadku ABS-u , ale moja Octa nie ma ABS (produkt z 06. 1998).
              Dwa lata temu przy wymianie szczęk i bębnów odleciał mi i przy drugim kole.
              Przez te pięć lat eksploatacj zauważyłem to to że:
              - po paro-dniowym postoju nic mi nie szumi w bębnach.
              - po zdjęciu bębna w środku jest czysto i sucho (pyłu prawie wcale nie ma).

              Komentarz

              Pracuję...